söndag 24 juli 2011

LOPPISFYND!


Varit på loppis på andra sidan staden! Oj vad mycket fina saker jag hittat, inte så mycket tyg men väl så fina pastelliga heminredningsgrejer. Titta på den fina korstygnstavlan med talgoxar, precis i min smak! Kopparna är härligt turkosblå från rörstrand.Saftkanan i blått pressglas och hornen har jag målat vita och skall användas till att hänga smycken på tror jag. En underbar turkosblå tyllgardin med spets skall nog användas till nått syrojekt och kanske räcker det även även till gardin i Fialottas rum. Semester framkallar pysselmonstret inom mig och jag är nu i full färd med att måla möbler och tillverka lampor.Mer bilder om det kommer sedan.

1 kommentar:

  1. Fina loppisfynd!

    Pysselmonstret har vaknat här också, sambon tycker det sk*ittråkigt att se mig sitta vid symaskinen, redan efter en dags semester tillsammans!

    SvaraRadera